Panewki regeneracja
Bardzo krótkie terminy realizacji.
W odlewni ROMBEX regeneruje się wszelkiego rodzaju łożyska ślizgowe, w tym: panewki korbowodowe do starych samochodów, kamienie ślizgowe, listwy ślizgowe, łożyska oporowe, łożyska ramowe, łożyska prądnicy jak i duże łożyska nośne wału śrubowego jednostek pływających.
Łożyska ślizgowe to łożyska nieposiadające ruchomych elementów pośredniczących, jak jest w przypadku łożysk tocznych. W łożyskach ślizgowych element obrotowy (najczęściej czop wału) jest umieszczony w cylindrycznej panewce z pasowaniem luźnym. Często panewka ta jest wylana stopem łożyskowym, który zmniejsza efekty tarcia, jest wytrzymały na zmiany temperatur co w efekcie przedłuża żywotność łożyska.
Najczęściej wykorzystywanym w odlewni ROMBEX stopem łożyskowym jest stop na bazie cyny oznaczony jako Ł89L, który jest najlepszym dostępnym na rynku stopem. Wykorzystujemy jednak również inne stopy na bazie cyny (m.in.Ł83, Ł82) oraz ołowiu (m.in. Ł10As).
Przy zamówieniu prosimy o przysłanie rysunku technicznego łożyska lub, jeżeli rysunek nie jest dostępny, szkicu lub zdjęcia łożyska z podanymi wymiarami (średnica wału, grubość warstwy stopu łożyskowego, szerokość panewki oraz informacje o ewentualnych podtoczeniach, tzw. jaskółcze ogony.
Krótkie terminy realizacji
Odlewnia ROMBEX produkuje anody cynkowe do ochrony galwanicznej kadłubów, zbiorników balastowych i innych elementów jednostek pływających i konstrukcji offshore narażonych na korozję. ROMBEX produkuje anody o dowolnym kształcie i rozmiarach, a ich produkcja anod odbywa się w bardzo krótkich terminach - zazwyczaj od 1 do 3 dni roboczych.
W skład oferty wchodzą również wykorzystywane w przemyśle stoczniowym tuleje z brązu, mosiądzu i aluminium, regeneracja panewek, pomniki z brązu, odlewy kształtowe i artystyczne oraz analizy chemiczne stali.